poniedziałek, 25 października 2010

I nie opuszczę cię aż do śmierci - artykuł o związkach partnerskich

Interesujący artykuł. Inicjatywa bardzo mi się spodobała i wizualnie, i światopoglądowo.
A co Wy sądzicie?
KA

Poniżej fragment, a całość pod adresem - http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35769,8550135.html


Ślub? Dla Kuby i Ryszarda tylko nad polskim morzem. Dla Ygi i Ani w tiulach i koronkach, koniecznie w Łazienkach, na tle Belwederu. Wojtek i Jerzy wolą wybieg dla antylop w warszawskim zoo. Na razie mają swoje marzenie tylko na obrazku - dziesięć par homoseksualnych z całej Polski pozowało do udawanych zdjęć ślubnych, żeby walczyć o prawo do zawarcia związków partnerskich

Anna Smarzyńska, wrocławianka, fotografka, od lat żyje w partnerskim związku z Mirosławą Makuchowską, przewodniczącą wrocławskiego oddziału Kampanii Przeciwko Homofobii. Razem wychowują syna Ani.

- Zdarza mi się dorabiać na ślubach i weselach - opowiada o swoim pomyśle. - Pomyślałam, że to przykre, że nie mogę sfotografować par jednopłciowych w Polsce podczas takich ceremonii. Stąd przyszedł mi do głowy pomysł zdjęć par, które chciałyby zawrzeć związek. Mam nadzieję, że kiedy ludzie je zobaczą, może część społeczeństwa przekona się do związków partnerskich. Nie wierzę w cuda, ale byłoby świetnie, gdyby choć kilka procent Polaków zmieniło swoje nastawienie do tej sprawy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz